Vi har gleden av å invitere jenter og gutter i kl. 7–13 år til Melhus Cup 17.-18. august 2024.

Komprimert kampoppsett
  • 3er ferdig med 5 kamper på 2 ½ timer.
  • 5er ferdig med 3 kamper på 3 timer.
  • 7er ferdig med 3 kamper på 3 ½ timer.

Kampoppsett vil være klart i god tid før cup helgen (ca 2 uker), og vi prøver så godt vi kan å få til at alle lag skal få gleden av å spille mot lag/klubber som de ikke møter i vanlig sone-/seriespill.

Overnatting

Behov for overnatting? Ta kontakt så skal vi hjelpe dere med alternativer.

Velkommen til Melhus, to mil sør for Trondheim, i august!

Meld på ditt lag

I 2023 deltok 224 lag fra 42 klubber på Melhus Cup, fordelt geografisk fra Hitra i vest, Tynset i sør, Røros i øst og til Steinkjer i nord. Vi håper på minst like god deltakelse i år på Melhus Cup.

Klubber som har deltatt på Melhus Cup de siste årene: Aasguten, Astor, Aure, Averøykameratene, Batnfjord, Beitstad, Bratsberg, Bud, Buvik, Byneset, Byåsen, Bæverfjord, Bøfjord, Charlottenlund, Clausenengen, Egge, Flatås, Fram, Freidig, Gauldal, Gimse, Glimt, Halsa, Hegra, Heimdal, Hitra, Hommelvik, Inderøy, Jonsvatnet, Kattem, Klæbu, Kvikne, Leik, Leinstrand, Leksvik, Lensvik, Lånke, Malvik, Meldal, Melhus, Nabeita, Nardo, National, Nessegutten, Nidelv, Norlandet, Nybrott, Orkanger, Orkdal, Orkla, Othilienborg, Ranheim, Remyra, Rennebu, Rissa, Romolslia, Røros, Selbu, Singsås, Sjetne, Skaun, Skogn, Sokna, Stiklestad, Stjørdals-Blink, Strindheim, Støren, Surnadal, Sverre, Sverresborg, Sørlia, Søya, Tangmoen, Tiller, Tolga-Vingelen, Trond, Trygg/Lade, Trønder/Frøya, Trønder-Lyn, Tynset, Utleira, Valsøyfjord, Vanvik, Verdal, Vestbyen og Vågstranda.

Takker for en flott cup 👍 og fra vårt lag har jeg fått bare gode tilbakemeldinger fra både spillere, trener og foreldre. Fin ramme rundt cupen med speaker, kiosker og premieutdelingen.
– Trener tidl. deltakende lag Melhus Cup

Generell informasjon

Yngste klasse (7 år) spiller 3er-fotball på baner med vant rundt. 8-9 år spiller 5er-fotball, mens de eldste klassene 10-13 år spiller 7er-fotball.

Alle kamper spilles over 1 dag. Minst 3 kamper (5er / 7er) eller 5 kamper (3-er) for alle lag. Alle kamper spilles over 1 dag.

Komprimert kampoppsett

• 3er ferdig med 5 kamper på 2 ½ timer.
  • 5er ferdig med 3 kamper på 3 timer.
  • 7er ferdig med 3 kamper på 3 ½ timer.

Kampoppsett vil være klart i god tid før cup helgen (ca 2 uker), og vi prøver så godt vi kan å få til at alle lag skal få gleden av å spille mot lag/klubber som de ikke møter i vanlig sone-/seriespill.

Spilletid

10 – 13 år spiller 7er fotball.
8 – 9 år spiller 5er fotball.
7 år spiller 3er fotball, baner med faste vant rundt.

5er og 7er spiller kamper på 25 minutter.
3er spiller kamper på 10 minutter.

Spillesystem

I henhold til NFFs reglement arrangeres det ikke sluttspill for årsklassene 7-12 år. Det er ikke sluttspill for klasse 13 år. Alle lag får minimum 3 kamper (5er / 7er) eller 5 kamper (3er) – selvfølgelig på en og samme dag.

Premiesermoni med premier til alle deltagere

Alle deltakere får en egen premie. Premieutdelingen er rett etter hvert lag sin siste spilte kamp på cupens egen scene. Premieutdelere lager litt show og roper opp alle lag.

Klasseinndeling

3-er fotball:
Gutter og jenter 7 år født 2017

5-er fotball:
Gutter og jenter 8 år født 2016
Gutter og jenter 9 år født 2015

7-er fotball:
Gutter og jenter 10 år født 2014
Gutter og jenter 11 år født 2013
Gutter og jenter 12 år født 2012
Gutter og jenter 13 år født 2011

Vi hadde med to lag. Og guttene spilte kamper rett etter hverandre på samme baner, noe som gjorde det lett å følge hverandre gjennom dagen. Veldig positivt! 😀
Tidl. deltakende lag Melhus Cup

Overnatting

Behov for overnatting? Vi har gode overnattingsmuligheter i nærheten. Ta kontakt, så skal vi hjelpe dere. Send en mail til cup@melhusfotball.no.

Pris og påmelding

• 7 år  Kr 700,- pr. lag.
  • 8 – 9 år  Kr 1.000,- pr. lag.
  • 10 – 13 år  Kr 1.200,- pr. lag.

Benytt vår webportal for påmelding av lag. Du kan melde på lag fram til 1.juli 2024.

Meld på ditt lag

Vil bare benytte anledningen til å skryte av de fine nye 3v3 banene deres! 👍 Mye artigere for ungene å få spille ball i innhegningene, å slippe å løpe etter ballen som triller utenfor eventuelle kjegler/tau! 😀
– Tidl. deltakende lag Melhus Cup

Kiosk og grill

Velkommen til fotballkiosken vår. Under cupen har vi egen ‘Cup-meny’ så det er muligheter til å bli mett. Vi griller gode hamburgere og pølser. Salg av frukt, vaffel, kaffe, div. drikker mm. Vi tar også Vipps.

Kjempe flott cup👍 Masse spilletid for 5 fotball, premieutdelingen var helt topp med flott pokal. 🏆 Bra tilbud i kiosken, og ikke minst til de som bidro til denne cupen, hyggelige folk😊idrettsglede i Melhus ⚽️ Vi kommer tilbake👍.

– Tidl. deltakende lag Melhus Cup

Fair Play

Melhus Cup fremmer Fair Play med unge dommere og gode trenere.

Lurer du på noe, send en mail til cup@melhusfotball.no.

Cupansvarlig: Frank Brudal