Vår historie

Melhus Fotball, en del av Melhus IL, stiftet 1898.

Melhus Idrettslag

Melhus Fotball, en del av Melhus Idrettslag (stiftet 1898) er et idrettslag i Melhus kommune i Sør-Trøndelag. Laget tilbyr blant annet fotball, håndball, ski, volleyball, orientering, styrkeløft og mye mer.

Klubben har et eget idrettsanlegg, Gruva, med gressbaner, kunstgressbaner. Alle banene kompakt beliggende rundt klubbhuset.

Mer historie rundt klubben kommer om ikke lenge.

Lilleputter 1966

Et lite dykk i arkivet; Melhus lilleputter i 1966: 1.rekke fra venstre: Bjørn Endre Grønning, Stein Ivar Wraalsen. 2. rekke fra venstre: Audun Boksasp, Morten Tevik, Kjell Olav Vikan, Jan Harald Torseth. 3. rekke fra venstra: Ole Johan Garli, Anders Hollakleiv. 4. rekke: Trond Bjørgvik, Geir Sturla Onsøyen, Jan Ketil Berg, Erik Hollakleiv, Erlend Grønning og Ola Sjømæling. Trener er Arnold Lefstad.

Ta kontakt om du har spennende bilder og historeier og dele med oss, mail: design@melhusfotball.no.

Jubelsesongen 1992

I 1992 var det cupfeber på Melhus etter at fotballherrene hadde smelt til med et par skikkelig cupbomber på bortebane.

Både Molde og Aalesund ble slaktet av egen lokalpresse etter overraskende tap for Melhus og en tidlig cup-exit. «Latsabber», «trekk i lønna» og «bånn i bøtta» var noen av uttrykkene avisene brukte dagen derpå.

Melhus derimot ble av norsk presse kalt cupens Askeladd, og var for første gang i klubbens historie klar for 4.runde i Norgesmesterskapet. Der ble det hjemmekamp mot Bodø/Glimt med over 2500 tilskuere tilstede i Gruva.

Les hele historien

Supporterklubb

Les mer om MILFAS, Melhus Fotball sin supporterklubb, stiftet 1978.